Thursday, May 17, 2012

Tugasan Kulit Buku

Salam..apa khabar? saya berharap semuanya dalam keadaan sihat walafiat.Untuk post kali ini, saya akan meletakkan salah satu tugasan individu iaitu tugasan membuat kulit buku.Berikut merupakan details mengenai tugasan ini.

  • Tajuk buku : Sulaman Manik
  • Penulis : Rahilah Haron (Saya sendiri)
  • Terbitan : saya hanya meletakkan gambar bunga untuk menandakan buku ini adalah terbitan sesebuah syarikat buku.
  • Tujuan buku ini dihasilkan : Untuk memberikan tutorial bagaimana ingin membuat sulaman manik yang mudah tetapi memberikan hasil yang mengkagumkan
Sebelum kulit buku ini dihasilkan , saya telah mengambil beberapa keping gambar manik. Saya telah mengambil gambar manik yang telah saya jahit sendiri pada baju dan tudung yang saya gunakan untuk dinner kolej ( hahaha).Selepas itu, saya telah edit gambar tersebut menggunakan software photo editor iaitu Photoscape untuk membuat kulit buku ini.Kemudian, saya memindahkannya ke Microsoft Presentation supaya dapat dibahagikan kepada tiga bahagian iaitu muka depan, tepi dan juga bahagian belakang.Di bawah ini, saya letakkan gambar kulit buku ini.

Muka depan
Bahagian tepi
Bahagian belakang






Muka hadapan buku






Sekian sahaja.. =)







No comments:

Post a Comment