Sunday, May 27, 2012

Model 3 D

Salam..hari saya akan upload beberapa keping gambar model 3 d yang telah saya buat dan telah saya present pada khamis yang lalu.

Idea untuk membuat model 3d ini saya perolehi apabila melihat kotak Domino yang sudah kosong.Kalau tak kosong maknanya kene makanla dulu pizzanya..hehehehehe.. ^_^

Setelah berfikir selama beberapa jam, saya telah membuat keputusan untuk membuat model 3d bg tajuk

REPRODUCTION

antara tajuk kegemaran saya sewaktu sekolah dahulu, matriks juga.mungkin bukan kegemaran saya sahaja.anda juga kan?
subtopiknya adalah : FERTILIZATION

bahan-bahan yang saya gunakan
1.Kotak 
2.kertas-kertas yg sudah tak digunakan, surat khabar pun dialu-alukan
3.water colour and brush
4.gam gajah
5.kertas warna
6.Tanah liat

cara-cara
1.Koyak-koyakkan kertas dan rendam dalam air.Ramas2kan sampai hancur
2.Kemudian, cari bekas dan letakkan kertas yang telah dikoyakkan td. Lebih baik gunakan bekas yang bulat sebab nak buat ovum kan
3.Keringkan.(ambil masa juga, pastikan benar2 kering agar tidak tercerai)
4.Warnakan.
5.Lekatkan pada kotak 
6.Bentukkan tanah liat menjadi seperti sperma 
7.Susun sperma di tepi ovum seperti dalam peringkat persenyawaan.



then

TADA!!!!!!

Muka depan

Semua stage
Stage 1
Stage 2
Stage 3
Stage 4


Tapi sebelum buat kena set in mind, xkan jadi seperti ovum dan sperma yang sebenarnya la kan.Sebab semua tu ciptaan Allah..
semoga ianya berguna..

No comments:

Post a Comment